Pegazus Autócentrum Korlátolt Felelősségű
Társaságüzletszabályzata és általános szerződéses feltételei
pénzügyi szolgáltatás közvetítésére
Hatályos 2022. február. 1. napjától
A jelen üzletszabályzat és általános szerződéses feltételek (továbbiakban: ÁSZF) a hitelintézetekről és pénzügyi vállalkozásokról szóló 2013. évi CCXXXVII. törvény (továbbiakban: Hpt.) alapján a Pegazus Autócentrum Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban Pegazus Autócentrum Kft.) független többes ügynöki tevékenységére vonatkozó általános feltételeket tartalmazza.
I. Bevezető rendelkezések
II. Az Üzletszabályzat hatálya
Az ÁSZF személyi hatálya kiterjed a Többes Ügynökre és a Többes Ügynök Ügyfeleire (továbbiakban együtt: Felek).
A Többes Ügynök cégadatai:
Cégnév: | Pegazus Autócentrum Korlátolt Felelősségű Társaság |
Cégjegyzékszám: | 07 09 028542 |
Adószám: | 26204008-2-07 |
Székhelye: | 2060 Bicske, Botond tér 13. |
Az ÁSZF a Többes Ügynök ügyfélforgalom számára nyitva álló üzlethelyiségében – ami a Többes Ügynök székhelye – való közzétételt követő naptári nap 0 órakor lép hatályba. Ettől az időponttól a Többes Ügynök honlapján (www.pegazusautocentrum.hu) ugyancsak megtalálható a hatályos ÁSZF. Az ÁSZF tárgyi hatálya kiterjed a Többes Ügynök által ilyen minőségében végzett pénzügyi szolgáltatás közvetítési tevékenységre.
III. Fogalmak
1.Többes Ügynök
A Hpt. 10. § (1) bekezdés bb) pontja szerint „a Többes Ügynök olyan Közvetítő, aki az e törvényben foglaltaknak megfelelően a pénzügyi szolgáltatás közvetítését ügynöki tevékenységként több pénzügyi intézmény egymással versengő pénzügyi szolgáltatása vonatkozásában végez”.
2. Versengő szolgáltatások
azzal, hogy nem minősül versengő szolgáltatásnak a kézizálog fedezete mellett nyújtott pénzkölcsön
3.Ügyfél
Az a jogi személy, vagy egyéb szervezet, egyéni vállalkozó, természetes személy, aki a Többes Ügynök által ilyen minőségben közvetített pénzügyi szolgáltatást igénybe kívánja venni, és akivel ez alapján szerződést köt a pénzügyi intézmény.
4.Pénzügyi Intézmény
Az a Magyarországon bejegyzett pénzügyi vállalkozás, amely jogosult pénzügyi szolgáltatás végzésére és a Többes Ügynök. vele érvényes megbízási szerződést kötött többes ügynöki tevékenységére vonatkozóan.
5. Ügynöki tevékenység
A pénzügyi intézménnyel kötött megbízási szerződés alapján pénzügyi szolgáltatás, kiegészítő pénzügyi szolgáltatás nyújtásának, ilyen szolgáltatásra irányuló szerződés megkötésének elősegítésére irányuló tevékenység, amelynek során a pénzügyi intézmény kockázatára önállóan kötelezettséget a Többes Ügynök nem vállal, szerződést nem köt.
6. Ajánlat
A pénzügyi intézmény nevében kiadott nem kötelező érvényű (indikatív) tájékoztató ajánlat.
7. Adatlap
A Többes Ügynök által az Ügyfél rendelkezésére bocsátott formanyomtatvány, mely tartalmazza a pénzügyi intézmény által az ügylet elbírálásához szükséges adatokat, dokumentumok felsorolását és az ügyfélnyilatkozatokat.
8. Közvetítői szerződés
Az Ügyfél és a Többes Ügynök között létrejött szerződés, mely alapján a Többes Ügynök többes ügynöki feladatot lát el, és amelynek elválaszthatatlan részét képezi jelen ÁSZF.
IV. Általános rendelkezések
1. Az ÁSZF nyilvánossága
Az ÁSZF nyilvános, azt bárki megtekintheti és megismerheti a Többes Ügynök székhelyén, vagy egyéb, az Ügyfelek számára nyitva álló helyiségében az üzleti órák alatt, és amelynek mindenkor hatályos szövege a Többes Ügynök honlapján (www.pegazusautocentrum.hu) is elérhető
2. A Felek képviselői
Az Ügyfél a Többes Ügynöknek az Ügyfelek számára nyitva álló helyiségében dolgozó alkalmazottait – kivéve, ha a körülményekből más következik – a szokásos ügyletek megkötése tekintetében a Többes Ügynök képviselőjének tekintheti.
A Többes Ügynök bármikor meggyőződhet az Ügyfél nevében eljáró személy(ek) képviseleti jogosultságáról, így bármikor kérheti a képviseleti jog megfelelő, hitelt érdemlő igazolását. Természetes személy Ügyfél esetén a Többes Ügynök jogosult a személyazonosság megfelelő igazolása érdekében eredeti okiratok bemutatását kérni.
A Többes Ügynök jogosult az Ügyfél által hozzá bejelentett képviselő(ke)t, illetve az egy vagy több képviselő aláírását mindaddig érvényesnek tekinteni, amíg a képviseleti jog megszűnéséről, visszavonásáról vagy az új képviselő képviseleti jogáról szóló - a szükséges okiratokkal megerősített - írásbeli értesítés hozzá meg nem érkezett.
3. Értesítések
A Felek az egymásnak szóló értesítéseket kötelesek írásba foglalni, illetve írásban megerősíteni.
A Többes Ügynök az Ügyfél részére szóló iratokat arra a címre küldi meg, amelyet az Ügyfél értesítési és/vagy levelezési címként írásban megadott. Ilyen cím hiányában a Többes Ügynök az Ügyfél által aláírt szerződében szereplő címére is küldheti az iratokat.
Ha a Többes Ügynök rendelkezésére semmilyen cím nem áll, vagy az Ügyfél a címváltozásról a Többes Ügynököt nem értesíti, az értesítés elmaradásából származó károkért a Többes Ügynök a felelősségét kizárja.
A Többes Ügynök nem felel továbbá azért, ha a megadott név, cím pontatlansága, változása miatt vagy más, a Többes Ügynökön kívülálló okból, a kézbesítés elhúzódik vagy eredménytelen.
Az Ügyfél által közölt hibás cím miatti téves postázásból adódó károk és többletköltségek az Ügyfelet terhelik, és a felmerülésükkor azonnal esedékesek.
A Többes Ügynök az Ügyfél részére szóló iratokat – hacsak jogszabály eltérően nem rendelkezik – nem köteles ajánlottan vagy tértivevénnyel postára adni. Az elküldést megtörténtnek kell tekinteni, ha az elküldést kézjeggyel ellátott feladójegyzék, feladóvevény vagy a Többes Ügynök által e célból vezetett nyilvántartás igazolja.
Belföldi cím esetén a postára adást követő 5., európai cím esetén a postára adást követő 10., postai munkanap elteltével a Többes Ügynök jogosult úgy tekintetni, hogy az írásos értesítést az Ügyfél megkapta, azaz a kézbesítés megtörtént.
Az Ügyfél köteles legfeljebb 15 naptári napon belül értesíteni a Többes Ügynököt, ha valamely általa a Többes Ügynöktől várt értesítés nem érkezett meg. E határidő elmulasztásának következményei az Ügyfelet terhelik, és a Többes Ügynök nem felel a 15 naptári napot meghaladó fenti késedelemből eredő kárért.
Az Ügyfél a Többes Ügynök részére szóló küldeményeket a Többes Ügynök székhelyére köteles megküldeni.
Azokat az értesítéseket, nyilatkozatokat, amelyek érvényességéhez jogszabály írásbeli alakot nem rendel, a Többes Ügynök jogosult nem cégszerűen aláírva, illetve aláírással-pecséttel ellátva is megküldeni az Ügyfélnek. Ezen értesítések illetve nyilatkozatok az ellenkező bizonyításig a cégszerű aláírás hiányában is érvényesnek és hatályosnak tekintendők.
A Többes Ügynök az Ügyféltől telefonon, telefaxon, e-mailben adott értesítéseket, megbízásokat, üzeneteket is elfogadja, ha erről az Ügyféllel előzetesen kifejezetten, írásban megállapodott. A fenti bekezdés szerint telefonon, telefaxon, e-mailben érkezett és a Többes Ügynök által teljesített kérelmeket minden esetben az Ügyféltől származónak kell tekinteni.
A telefonon vagy más, nem írásbeli formában kapott közlés írásbeli visszaigazolása esetén a másik fél azonnal köteles jelezni a közlés és az írásbeli visszaigazolás közötti esetleges eltérést.
A Többes Ügynök nem felel azért a kárért, amely a telefon, telefax vagy e-mail kapcsolat során előforduló tévedés, félreértés vagy hiba eredménye, hacsak a kár nem olyan okból ered, amelyért a Többes Ügynök felelős.
4. Együttműködés
A Többes Ügynök és az Ügyfél az üzleti kapcsolataikban jóhiszeműen, kölcsönösen együttműködve, egymás érdekeit is figyelembe véve kötelesek eljárni.
A Többes Ügynök a tevékenysége során mindenkor a tőle elvárható körültekintéssel és gondossággal jár el. A Többes Ügynök a közvetített szerződés futamideje alatt is az Ügyfél rendelkezésére áll az adott közvetített szerződéssel kapcsolatos kérdések megválaszolása és esetleges problémák megoldásának elősegítése érdekében.
5. Banktitkok és üzleti titok
A Többes Ügynök az Ügyféllel való kapcsolata során tudomására jutott banktitoknak minősülő információkat a jogszabályi előírásoknak megfelelően banktitokként kezeli, és azokat az Ügyfél írásbeli meghatalmazásban, valamint az alábbiakban megjelölt esetekben és kereteken túl csak a jogszabályban meghatározott személyeknek, illetve csak a jogszabályokban meghatározott esetben szolgáltatja ki. A Többes Ügynök felelős az általa igénybevett jogi vagy egyéb képviselő, szakértő és közreműködő titoktartásáért, és a részükre történő adatszolgáltatáskor erre külön felhívja a figyelmüket. A Többes Ügynök az üzleti kapcsolatok megszűnése után is - időbeli korlátozás nélkül - megőrzi a banktitkot.
Az Ügyfél köteles a Többes Ügynökről tudomására jutott üzleti titkokat bizalmasan kezelni. Üzleti titok minden olyan, a Többes Ügynök pénzügyi szolgáltatás közvetítői tevékenységéhez kapcsolódó tény, információ, megoldás vagy adat, amelynek titokban maradásához a Többes Ügynöknek méltányolható érdeke fűződik. A Többes Ügynök felhívja az Ügyfél figyelmét, hogy az üzleti titok megsértése polgári jogi illetve büntetőjogi következményekkel járhat.
6. Magatartási Kódex
Amennyiben a Többes Ügynök olyan pénzügyi intézmény pénzügyi szolgáltatását közvetíti, amely alávetette magát a Hpt. 276. § (2) bekezdése szerinti Magatartási Kódex (a továbbiakban: Magatartási Kódex) rendelkezéseinek, úgy a Többes Ügynök ezen pénzügyi intézmény megbízásának teljesítése vonatkozásában köteles a Magatartási Kódex rendelkezései szerint eljárni. Erre vonatkozó bővebb tájékoztatást a Magatartási Kódex hatálya alá tartozó pénzügyi intézmény által rendszeresített dokumentumok tartalmaznak.
7. Panaszkezelés
A Többes Ügynök az Ügyféltől érkező, a pénzügyi intézményt érintő írásbeli panaszt, reklamációt haladéktalanul továbbítja az érintett pénzügyi intézmény részére. A pénzügyi intézményt érintő személyes panasztétel esetén a Többes Ügynök alkalmazottja panaszjegyzőkönyv felvételét követően haladéktalanul megküldi a jegyzőkönyvet az érintett pénzügyi intézmény részére kivizsgálás céljából.
Az Ügyféltől érkező, a Többes Ügynököt érintő panaszok elbírálása során a Többes Ügynök a hatályos panaszkezelési szabályzata szerint jár el.
8. A Többes Ügynök pénzügyi szolgáltatás közvetítésének nem minősülő szolgáltatása
Ezen pont hatálya alá tartozik minden egyéb olyan szolgáltatás, amely a Hpt. alapján nem minősül pénzügyi szolgáltatás közvetítésének, és amelyre a Többes Ügynök és az Ügyfél között erre vonatkozóan szerződéses jogviszony jön létre.
A Többes Ügynök és az Ügyfél között létrejövő minden olyan jogügyletre, amely pénzügyi szolgáltatásnak nem minősül a Felek kötelesek külön szerződést kötni írásos formában – szóbeli megállapodások nem érvényesek –, amelyekben szabályozzák az adott ügyletre vonatkozó részletes feltételeket. Az e pontban meghatározott szerződésekre jelen ÁSZF – a Felek eltérő megállapodása hiányában – nem alkalmazható.
V. Közvetítői szerződés
Az Ügyfél és a Többes Ügynök közötti közvetítői szerződés célja, hogy az Ügyfél a Többes Ügynök által nyújtott szolgáltatás segítségével ki tudja választani a számára legmegfelelőbb pénzügyi szolgáltatást. Ennek érdekében az Ügyfél megbízza a Többes Ügynököt, hogy:
VII. A többes ügynök díjazása
A Többes Ügynök az ilyen minőségben végzett pénzügyi szolgáltatás közvetítéséért közvetítői díjra az Ügyféltől nem jogosult, közvetítői díjat kizárólag a megbízó pénzügyi intézménytől fogadhat el.
E rendelkezés nem érinti a Többes Ügynök azon jogosultságát, hogy a pénzügyi szolgáltatás közvetítését igénybe vevő Ügyfél számára más – a pénzügyi szolgáltatás közvetítésének nem minősülő – szolgáltatása ellenértékeként díjat számítson fel.
VIII. A többes ügynök felelőssége
A Többes Ügynök a többes ügynöki tevékenysége során – és az általa ezen tevékenységre igénybe vett, vele munkaviszonyban, megbízási, illetve munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban álló személy által – okozott kárért maga felel.
A Többes Ügynök felelős a téves tanácsadásért, az iratok és a nyilatkozatok késedelmes továbbításáért.
A Többes Ügynök pénzügyi szolgáltatás közvetítésével kapcsolatos tevékenysége során mindenkor a Hpt. többes ügynökre vonatkozó szabályai szerint, a tőle elvárható gondossággal jár el.
A Többes Ügynök nem felel a vis maior (elháríthatatlan okból), a jogszabályból vagy hatósági rendelkezésből, vagy Többes Ügynök működésének harmadik személy általi megzavarásából eredő az Ügyfelet ért károkért.
A Többes Ügynök nem felelős azokért a károkért, amelyek abból keletkeznek, hogy az Ügyfél a közvetített ügylet kapcsán használt pénzügyi és egyéb speciális szakismeretet igénylő szakkifejezéseket a Többes Ügynök által a részére adott felvilágosítás ellenére nem megfelelően értelmezte, értette.
IX. A pénzügyi intézmény felelőssége
A Többes Ügynököt megbízó pénzügyi intézmény felel azért, hogy a Többes Ügynökkel kötött megbízási szerződés pontosan, egyértelműen meghatározza a Többes Ügynök, mint közvetítő által ellátandó feladatokat, az üzletfelek tájékoztatására vonatkozó követelményeket, továbbá azért, hogy minden, a Többes Ügynökkel kötött megbízási szerződés megfelelő teljesítéséhez szükséges információt a közvetítő rendelkezésére bocsásson.
X. Az Ügyfél felelőssége
Az Ügyfél felel a pénzügyi intézmény részére elbírálás céljára az adott pénzügyi intézmény és az Ügyfél között megkötendő pénzügyi szolgáltatási szerződésre vonatkozó, a pénzügyi intézmény által megkövetelt és az ügylet elbírálásához elengedhetetlen adatlap és dokumentáció, okmányok, másolatok és egyéb nyilatkozatok teljességéért, azok tartalmának valódiságáért valamint helyességéért és időbeni rendelkezésre bocsátásáért.
A Többes Ügynök nem felelős azokért a károkért, amelyek abból keletkeznek, hogy az előző bekezdésben felsoroltakat az Ügyfél hiányosan vagy nem a valóságnak megfelelő tartalommal vagy késedelmesen adja át a pénzügyi intézményhez történő továbbításra.
XI. A Többes Ügynök kötelezettségei
A Többes Ügynök köteles az Ügyfélnek tevékenységéről egyértelmű tájékoztatást adni.
A Többes Ügynök a pénzügyi szolgáltatás közvetítését megelőzően köteles az Ügyfél tájékoztatása alapján felmérni az Ügyfél igényeit és szükségleteit, valamint azokat az indokokat, amelyek a többes ügynökként, e tevékenységgel összefüggésében adott tanácsot alátámasztják.
A Többes Ügynök a pénzügyi szolgáltatási szerződés megkötésének elősegítése során köteles az Ügyfélnek kielégítő mennyiségű, de – amennyiben szükséges és lehetséges – legalább három pénzügyi szolgáltató versengő szolgáltatásnak minősülő ajánlatát elemezni és átadni. Ha a Többes Ügynök kizárólag két versengő szolgáltatást közvetít, úgy ezen két ajánlatot kell elemeznie és az Ügyfélnek átadnia.
A Többes Ügynök a tanácsadás során az Ügyfélnek a pénzügyi szolgáltatóra, a szerződés feltételeire vonatkozó kérdéseit megválaszolja, kétség esetében haladéktalanul, de legkésőbb 2 munkanapon belül továbbítja a felmerült kérdést a pénzügyi intézménynek, a válasz megérkezését követően pedig ugyanilyen határidőn belül közli az Ügyféllel.
A Többes Ügynök az Ügyfél által kiválasztott pénzügyi intézmény(ek) részére elbírálás céljára megküldi az adott pénzügyi intézmény és az Ügyfél között megkötendő pénzügyi szolgáltatási szerződésre vonatkozó adatlapot és dokumentációt, továbbá a pénzügyi intézmény által megkövetelt, az ügylet elbírálásához elengedhetetlen okmányok másolatait, és egyéb nyilatkozatokat. Az ügylet pénzügyi intézmény általi elbírálására a vonatkozó jogszabályok és az adott pénzügyi intézmény általános szerződési feltételei irányadóak.
A Többes Ügynök a Hpt. alapján az Ügyféllel kötött közvetítői szerződésről és a közvetített pénzügyi szolgáltatási szerződésről köteles nyilvántartást vezetni.
XII. Az Ügyfél kötelezettségei
Az Ügyfél késedelem nélkül köteles a valóságnak megfelelően tájékoztatni a Többes Ügynököt annak közvetítői tevékenysége szempontjából jelentős körülményekről, tényekről és adatokról, különösen, de nem kizárólagosan az Ügyfél azonosításához szükséges adatokról, illetve azok változásáról.
Ezen tájékoztatás elmaradásából, késedelméből, valamint a hibás, illetve félrevezető tájékoztatás adásából származó károk és többletköltségek az Ügyfelet terhelik, azokért a Többes Ügynök a felelősségét kizárja.
Az Ügyfél a Többes Ügynök által közvetített szerződés futamideje alatt – ha az előírja – a számviteli törvény szerinti éves beszámolójának egy másolati példányát minden év június 15. napjáig köteles a Többes Ügynöknek megküldeni, amit a Többes Ügynök haladéktalanul továbbít a pénzügyi intézmény részére.
XIII. Adatkezelés, adatátadás, ügyfélszerződés nyilvántartás
A Többes Ügynök köteles a pénzügyi szolgáltatási szerződéssel összefüggésben tudomására jutott valamennyi banktitoknak minősülő adatot és információt megőrizni, illetőleg azokat kizárólag a Hpt., valamint a hitelintézetekről és pénzügyi vállalkozásokról szóló egyéb jogszabályok banktitokra vonatkozó rendelkezéseinek megfelelően adhatja ki harmadik személynek.
Tekintettel arra, hogy a Többes Ügynök a Hpt. 69. § (5) bekezdése alapján az Ügyféllel kötött közvetítői szerződésről és a közvetített pénzügyi szolgáltatási szerződésről köteles nyilvántartást vezetni, ezért az Ügyfél hozzájárul, hogy az alábbi adatokat a Többes Ügynök legalább három évig, de maximum az adott pénzügyi szolgáltatási szerződés megszűnéséig tárolja: közvetített szerződés feleinek nevét, a szerződéskötés idejét, tárgyát, lényeges feltételeit. Ez a kötelezettség nem érinti a számviteli bizonylatok megőrzésére vonatkozó külön rendelkezéseket.
XIV: Záró rendelkezések
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Hpt., a mindenkor hatályos Polgári Törvénykönyv, valamint az egyéb, a hatályos magyar jog szerinti vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadók.
A Felek között bármilyen felmerülő vita esetén a Felek kölcsönösen megegyeznek abban, hogy tárgyalásokat kezdenek a békés rendezés érdekében. Abban az esetben, ha a Felek nem tudnak írásos megegyezésre jutni, a Többes Ügynök székhelye szerinti, hatáskörrel rendelkező Bíróság illetékességét kötik ki.
XV: Felügyeleti hatóság
Felügyeleti hatóság: Magyar Nemzeti Bank
címe: 1054 Budapest, Szabadság tér 9., levélcím: Magyar Nemzeti Bank, 1850 Budapest, ügyfélszolgálat: 1013 Budapest, Krisztina krt. 39., pénzügyi fogyasztóvédelem e-mail: ugyfelszolgalat@mnb.hu
Felügyeleti hatóság engedélyező határozatának száma: [*].
A Többes Ügynök a Magyar Nemzeti Bank Többes ügynök nyilvántartásában szerepel, amely a Magyar Nemzeti Bank honlapján ellenőrizhető: http://www.mnb.hu/felugyelet/engedelyezes-es-intezmenyfelugyeles/piaci-szereplok-keresese